לחיצת ידיים על הסכם ביטוח סייבר

בשוק אפשר למצוא סוגים רבים של ביטוחי אחריות מקצועית, ואחד מהם הוא ביטוח נושאי משרה. מהו ביטוח נושאי משרה, מה הוא כולל ומדוע הוא כל כך חשוב? כל התשובות במאמר שלפניכם.

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית הוא פוליסת ביטוח אותה רוכשים בעלי מקצועות חופשיים כדי לבטח עצמם במקרה של תביעת נזיקין. הביטוח הזה נועד לעורכי דין, רופאים, רואי חשבון וכל בעל מקצוע אחר שמתנהל מול הציבור ועלול להיות חשוף לתביעות נזיקין. בין שלל סוגי ביטוח האחריות המקצועית נמצא גם ביטוח נושאי משרה.

מה זה ביטוח נושאי משרה?

ביטוח נושאי משרה, או בשמו המלא ביטוח אחריות דירקטורים ונושאי משרה בחברה הוא למעשה ביטוח אחריות מקצועית לדירקטורים ולנושאי משרה בחברה. נושאי משרה נוקטים פעולות עסקיות וניהוליות שונות, כאשר לפעולות הללו עשויות להיות תוצאות שונות, שיגררו גם הגשת תביעה נגדם. ביטוח אחריות נושאי משרה ודירקטורים נועד לשמור על הביטחון הכלכלי של נושא המשרה במקרה של תביעה.

ביטוח אחריות לבעלי מקצוע
נקיטת פעולות עסקיות וניהוליות- ביטוח אחריות נושאי משרה

למי זה מיועד?

ביטוח נושאי משרה מיועד לדירקטורים ולנושאי משרה בכירים הנושאים על כתפיהם אחריות רבה. הביטוח הכרחי במיוחד לבעלי משרות בחברות הנסחרות בבורסה, שמקבלים החלטות הרות גורל, אולם גם בחברות פרטיות ובעמותות יש חשיבות להימצאות ביטוח.

איך פועל הביטוח?

כמו כל ביטוח אחר, גם כאן כולל הביטוח כיסוי במקרה של תביעות שהוגשו נגד המבוטח. אם נושא משרה עומד תחת תביעה בעקבות מעשה שנעשה שלא כדין מתוקף תפקידו הוא יהיה מכוסה על ידי פוליסת הביטוח.

איזה סוגי רשלנות מכוסים במסגרת הביטוח?

ביטוח נושא משרה משתנה בהתאם להסכם עליו חתומים הצדדים, אולם ניתן לדבר על מספר סוגי רשלנות שמכוסים במסגרת הביטוח:

טעות, השמטה, הפרת חובה, הצהרה לא מדויקת, שכחה, הצהרה מטעה, חריגה מסמכות, רשלנות והזנחה – אם אחת מאלה נעשתה על ידי נושא המשרה בעת מילוי תפקידו הוא יהיה מכוסה על ידי הביטוח במקרה של תביעה.

מה מכוסה במסגרת הביטוח ומהו גובה הכיסוי?

במסגרת ביטוח נושאי משרה נכלל כיסוי ההוצאות המשפטיות, וכן תשלומי פיצויים שידרש נושא המשרה לשלם לניזוק. גובה הכיסוי והגדרתו המדויקת משתנה מהסכם להסכם, ומפוליסה לפוליסה ולא קיים סכום קבוע.

חלק מהביטוחים כוללים גם כיסוי רטרואקטיבי שכולל גם את מה שאירע טרם כניסת הביטוח לתוקף, ובתנאי שהמבוטח לא ידע על הנזקים הללו. כך למשל, אם אדם רכש פוליסת ביטוח ב-2015, ומיד אחר כך הוגשה נגדו תביעה על רשלנות שלו בשנת 2013, הביטוח יכסה את הוצאות המשפט ואת גובה הפיצוי.

איפה רוכשים ביטוח נושאי משרה?

כמו כל ביטוח אחר, אין כאן תנאים אחידים או תנאי מינימום, וכדי להשיג את התנאים הטובים ביותר עליכם לפנות לחברות ביטוח שונות ולקבל הצעות מחיר. תוכלו להתמקח ולנסות להשיג את התנאים הטובים ביותר עבורכם.

שימו לב לכך שהביטוח שאתם רוכשים אכן מתאים למקצוע שלכם. קיים מגוון ביטוחי אחריות מקצועית, ואתם מחפשים ביטוח נושאי משרה, שימו לב לכך זה באמת מה שאתם מקבלים.

רכישת ביטוח נושאי משרה
כדאי לבחור בכובד ראש את סוג ביטוח נושאי המשרה שלכם

חידוש הביטוח

רכשתם ביטוח והכל טוב ויפה, אבל אל תשכחו לחדש אותו מדי שנה. אם לא תעקבו אחרי הביטוח ופרטיו אתם עלולים לגלות שכלל לא הייתם מבוטחים, בדרך כלל תגלו את זה בזמן הגרוע ביותר – כאשר מוגשת נגדכם תביעה.

מה קורה אחרי שעוזבים את המשרה?

המשרה שלכם אינה לנצח, אולם גם אחרי שעזבתם את התפקיד אתם עדיין חשופים לתביעה על הפעולות שביצעתם כאשר נשאתם במשרה. הפוליסות השונות בדרך כלל מכסות גם את נושא המשרה שפרש, אולם בדרך כלל יש לו השפעה פחותה על היקף הביטוח. בנוסף, אם החברה מפסיקה לפעול לחלוטין הוא עלול למצוא עצמו חשוף. חשוב לוודא שהביטוח שלכם מכסה אתכם בכל מצב.

כיסוי בחו"ל

כאשר רוכשים פוליסת ביטוח יש לתת את הדעת גם על השטח הגיאורגרפי בו מצויה הפעילות שלכם. אם אתם עובדים גם בחו"ל אתם זקוקים לביטוח שחל במקום התביעה, ולא רק כזה הכפוף לחוק הישראלי. קיימות פוליסות רבות המיועדות לחו"ל, אולם כדאי שתדעו שהפוליסות לארה"ב ולצפון אמריקה עשוי להיות יקר יותר.

חשיבות ביטוח נושאי משרה
מצב של פשיטת רגל יכול להימנע ע"י רכישת ביטוח נושאי משרה

למה חשוב לרכוש ביטוח נושאי משרה?

בשנים האחרונות הפך ביטוח נושאי משרה לחשוב ומרכזי מאוד. חברות ישראליות ונציגיהן ספגו תביעות רבות בשנים האחרונות וההוצאה הכספית שהתביעות הללו גוררות גבוהה מאוד. רבות מהתביעות חמורות מאוד, גוררות הליכי משפט ארוכים והוצאות משפט ופיצויים נכבדים. כתוצאה מכך עלה קרנו של ביטוח נושאי משרה.

ביטוח נושא משרה לא חשוב רק כשהתביעה מוצדקת, אלא גם במקרים בהם התביעה לא מצליחה. זאת כיוון שבשלבים הראשונים של המשפט יש צורך בהקצאת משאבים רבים לצורך התגוננות בבית המשפט. משאבים אלה יכוסו על ידי הביטוח.

נושא המשרה מחויב בעיקר כלפי החברה, אך הוא עלול להיתבע גם על ידי נושים ובעלי מניות, וחשוף לתביעה גם בגלל ניהולה השוטף של החברה. ניהול משא ומתן, פרסום תשקיף, מיזוג, הצעות רכש ועוד – כל אלה הם מקרים בהם עלול נושא המשרה להיות חשוף לתביעת נזיקין על פעילותו.

על כתפיו של נושא המשרה בחברה אחריות רבה, וכאשר מוגשת נגדו תביעה הוא עלול למצוא עצמו במלכוד. הוצאות משפט גבוהות כבר מראשית ההליך המשפטי ותשלום פיצויים במקרה שהמשפט נפסק נגדו עלולים לגרום לנזקים כלכליים גדולים מאוד.

אדם שלא ערוך למצב הזה עלול להתמוטט כלכלית ואפילו להגיע לפשיטת רגל. כדי להימנע מהמצב הזה ולהיות הכי מוכנים שאפשר, חשוב שתרכשו ביטוח נושאי משרה, כך שתוכלו להיות רגועים.


By admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *